Minggu, 02 Oktober 2011

C a m p i n g






camp is my hobby for a long time. so although old age but it is not a problem. who want to ban? MY WIFE can not do anything and did not say anything. today the 30th and 31st December I went to Cape Keramai camp in order to scout the inaugural Toboali SMK. in addition to welcoming the new year 2011.
SMK Toboali tent with a crew this is the second time I’ve come. its location is still area sadai, but lately not camp like I did before, which is usually only done on Earth or Forest Camp Tour, but now is a tent by the beach, there are wonderful new sensations.
within the tent, I felt peace and quiet, therefore I make the tent as one form of Refreshing. how peaceful and quiet places of nature where we camped, killing all the concentration and saturation.
and we get closer to nature as well to the Creator, Almighty ALLAH S.W.T How Big and Natural glory creation. really no one who can match him, because ALLAH is the only God the creator of nature and all its contents. Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar ….!

kemah adalah hobi saya sejak lama. jadi walaupun usia sudah tua namun itu bukanlah suatu masalah. siapa yang mau melarang? istripun rasanya tidak bisa berbuat apa-apa dan memang tidak mengatakan apa-apa. hari ini tanggal 30 dan 31 desember saya pergi kemah ke Tanjung Keramai dalam rangka pengukuhan pramuka SMK Toboali. selain menyambut datangnya tahun baru 2011.
kemah bersama kru SMK Toboali ini adalah yang kedua kalinya saya ikut. lokasinya memang masih daerah sadai, namun kemah belakangan ini tidak seperti yang saya lakukan sebelumnya, yang biasanya hanya dilakukan di Bumi Perkemahan atau Hutan Wisata, namun kini adalah Kemah di Tepi Pantai, tetunya ada sensasi baru yang luar biasa.
didalam Kemah ini saya merasakan Kedamaian dan ketenangan, oleh karenya saya menjadikan Kemah sebagai salah satu bentuk Refreshing. betapa damai dan tenangnya alam dimana tempat kita berkemah, membunuh segala kepekatan dan kejenuhan.
dan dengan alam juga mendekatkan Kita dengan Sang Pencipta, ALLAH S.W.T. Betapa Besar dan Agungnya Alam ciptaan-Nya sungguh tiada satupun yang dapat menandingi-Nya, karena Dialah satu satunya Tuhan pencipta alam dan seluruh isinya. ALLAHU AKBAR, ALLAHU AKBAR, ALLAHU AKBAR ….!!!

CLICK BELOW IF YOU;RE LOOKING FOR CAMPING EQUIPMENT ,,,,,,,,,
Camping Tents, Outdoor Gear, Equipment and Camping Supplies - Camping Comfortably offers affordable brand name camping gear and camping equipment for hiking, backpacking, camping and other outdoor recreational activities. Their brands include Coleman, Camp Chef, Grizzly, Eureka, and more!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar